Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Åsa Billefält - 7 januari 2018 10:49

Då har söndagen anlänt. Cirka sju minus. Elden brinner i vedspisen och nu smälter vi frullen. <3 maken petade in en pinne i brasan, började plockade ur diskmaskinen och ska fixa java.
Ja, snart är sötebrödsdagarna - för den här gången - slut. Vårterminen 2018 börjar med en studiedag. Från och med tisdag är det 5.45 som gäller.
Vi börjar skönja slutet på Midnas löpperiod; ungefär en vecka kvar. Sedan blir det att skura golven med rotborste! Trots att vi har haft moppen i högsta hugg har blodfläckarna lämnat spår.
I dag ska vi bland annat byta gardiner och ställa undan julkartongerna, jag ska rensa bland citronmelissplantorna och leta recept på en kryddblandning jag ska testa. Jag har skaffat mig en testpanel som ska ge mig feedback på produkten. Börjar bli dags att blanda till och dela ut.
Man kanske skulle sätta på en maskin tvätt? Dottern kom ned med en dryg famn full av smutstvätt från sitt rum plus sängkläder. Ja det är ju bara att resa på sin lekamen och börja sortera i väntan på kaffet.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards