Alla inlägg den 9 januari 2018

Av Åsa Billefält - 9 januari 2018 10:56

Jaha i dag var det dags för dottern att pallra sig upp i ottan. För mig också. Hon gick upp strax före fem och jag 5.45 Inte så kul att gå upp när man vant sig vid sovmorgnar. Men det var ju bara att gå upp.
Skrapa rutan i mörkret... Och åka i väg till bussen som var sen. Inga vildsvin i dag, bara en hjort eller ett rådjur ute på en åker. Åkte hem när dottern klivit på bussen, ut med Midna och ge henne mat, fixa påtår och släppa ut katterna från dotterns rum. Jag ringde ju kära maken också så klart.
Under påtåren kom en objuden gäst smygande. Skalle-Per. Jag brukar inte få besök av honom men i morse kom han och ockupperade mitt huvud. Och inga alvedon..! Jag har faktiskt legat i över två och en halv timmar och har just druckit tretår. Eros har just kommit in efter två, tre minuter utomhusvistelse. Athena ligger på ryggstödet till soffan och Eros har just lagt sig vid mig. Midna ligger på plattan vid kaminen. Nu har hon rest sig och gått till ytterdörren; hon behöver gå ut. Blir ingen promenad, åtminstone inte nu. Ja ja, bäst att resa sig och rasta henne.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards