Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Åsa Billefält - 23 januari 2018 14:47

På förmiddagens promenad såg jag att grisarna varit framme och bökat alldeles intill vägen ett hundratal meter från oss. Jo jag vet att de finns nära; en av jägarna sköt en gris på kalhygget härom veckan. Det var inte uppbökat när jag kom från sta?n en dryg timme tidigare. Och massvis med spår i snön som inte fanns igår. Midna och jag gick in på skogsvägen men jag vände när jag såg relativt färska spår av vildsvin. Dessutom var hon på alerten och visade att det var eller hade varit något spännande i närheten. Jag vill inte träffa på en flock svin! Särskilt inte med hund. Visserligen hade jag spotify på men ändå....
Jo de har också rätt att existera men de förökar sig enormt och har i stort sett bara homo sapiens som naturlig fiende. De bökar upp rejält i skog och mark.
Innan skogen skövlades runt huset hördes de på kvällarna intill tomtgränsen; familjära grymtningar som om de ville tala om att de fanns.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards