Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Åsa Billefält - 6 januari 2018 14:41

Det var något kyligt på promenaden; maken och jag gick knappt två kilometer med Midna. Hon tycker det är roligast att gå med "alfaparet" :-). Det var en duktig hund i andra änden av kopplet; gick så fint. Då belönades hon med små godbitar.
Nu ska vi strax fika. Hoppas makens skallebank går över.
Jag har börjat plocka bort julsaker. Några stycken i alla fall. Jag vill inte bära kartonger i trappan då jag faktiskt halkat, på nedre trappsteget som tur var. Grytlappar och handdukar har åkt ned i påsen (jag tvättar innan jag hänger upp).
Nä nu vankas det java!

Av Åsa Billefält - 6 januari 2018 07:51

Maken ställde klockan på 7.30; han ska åka till sin pappa för att komphandla. Då ville han åka hyfsat så inte halva dagen gick. Gick han upp när klockan ringde? Nopp. Han mumlade något, jag sade att han kunde säga till när han skulle åka så jag kan lägga mig på soffan (Midna löper fortfarande och får inte vara i sängen). Du tänker så, sade han och fortsatte snarka.
Det är ju ingen idé att somna om för min del. Jag går ned vid 8. Vi har ju en del vi ska göra här hemma; bland annat fixa en dörr. Utomhus. Just nu är det sex minusgrader. Ja ja, bara att klä sig efter väder. Julen ska städas ut också. Det kan jag ju börja med när maken är borta. Måste nog elda lite på morgonen. Lite ved finns väl inne. Behöver bära in ved i vedboden... Ja det finns alltid något att göra!
Om jag skulle gå ned och väcka kära maken? Så inte för mycket av dagen går; ju tidigare han åker desto tidigare kommer han ju hem.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards