Alla inlägg den 18 januari 2018

Av Åsa Billefält - 18 januari 2018 22:58

För andra dagen i rad har jag uppfyllt mitt mål; 10000 steg/dag. MINST! Först tog jag en promenad med Midna på drygt tre kilometer, hem och ladda upp mobilen. Sedan tog jag en promenad på drygt två kilometer i min ensamhet. Ja det är ju så jag får göra om jag ska ha ihop minst tio tusen steg. Varför följde inte vovven med, kanske någon undrar. Hon var såååå pömsig efter vår promenad; hon låg i soffan och nannade så sött. Under löpet vill hon inte gå särskilt mycket och då tappar hon kondition. Tre kilometer verkar ganska lagom att börja med under veckorna och så ta minst en längre sträcka under helgen. Tänkte att maken skulle följa med på en långis i helgen.
Jösses vad snö det har kommit! Det har snöat mer eller mindre konstant sedan i tisdags kväll. Små, små flingor för det mesta. Tur är väl det; annars hade vi nog haft minst en meter snödjup istället för två decimeter. Jag skottade vid postlådan, infarten och infarten till gården igår. Det var tillräckligt för att sätta sig i ryggen. Ändå tog jag det lugnt. I dag syns det inte att det var skottat.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards