Alla inlägg den 2 september 2014

Av Åsa Billefält - 2 september 2014 09:55

  Inte ska väl klaga men det ÄR minst lika jobbigt med en rinnig nos som en täppt; same same but different... Har ju lagom låtit som en elefant, gått och satt mig så är det dags igen! Men en täppt kran är ju lika illa. Nja, kanske värre. Jo, det är det.

Och så hostan! Den marans hostan som hotar att tränga sig upp från botten på lungorna och ut i det fria - när som helst på dygnet, vid minsta lilla ansträngning! Ja, jag vet... det är bara en förkylning som gått över i bihåleinflammation. Vad är det mot ebola i Västafrika? Vi har mycket att vara glada över i Sverige fastän vi gnäller om allt och aldrig tycks vara nöjda! Yttrandefriheten är ett privilegium; jag får tycka/säga nästan vad jag vill utan att riskera mitt liv.

Vissa saker är rena rama I-landsbekymmer. Ta den här ice-bucket challenge t ex; vi häller vatten över oss medan i vissa delar av världen dör människor pga brist på, framför allt rent, vatten! Det går väl lika bra att donera pengar till ALS-forskning utan att hälla vatten över sin lekamen? Ja, syftet med uppmärksamheten är uppnådd nu! Vatten är en resurs vi inte ska slösa med, det sade alltid min pappa under min uppväxt.

Vad blir nästa grej? Någon måste väl ändå komma på något nytt; utmana en vän, en kändis att göra det här för att donera pengar till det här?! Döda flugor    och skänka pengar, öronmärkta till deras arbete för att stoppa    elfenbenshandeln, till WWF? Tio kronor/fluga om du får XX    likes på facebook eller instagram? Nä, jag tycker det är lite makabert. Det går, som sagt, bra att skänka pengar till forskning och välgörenhet ändå! Min åsikt. Jag respekterar givetvis mina medmänniskors åsikter i frågan, även om de inte tycker som jag!

Vilka funderingar i Paradiset...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards