Alla inlägg den 24 september 2014

Av Åsa Billefält - 24 september 2014 10:31

  Jaha då så... Mejlat en offertförfrågan. Det skiljer sig lite; det muntliga och det skrifliga.   Maken läste länkarna jag bifogade igår och blev inte så klok han heller. Då tyckte han att jag skulle be om offert - vilket jag också tänkte då vi diskuterade infon på länken och mitt samtal med förlaget.(Samtalet var bara lite krafs på ytan; lät väldigt förmånligt)

  Det traskar väl på; ett halvt kliv fram känns det som. Men det återstår att se   vad offerten "säger".

Av Åsa Billefält - 24 september 2014 07:29

  Det händer saker... inte bara i städerna utan även här på landet, i skogen, också! Vi har haft nattligt besök. Nej, ingen mänsklig varelse.

I måndags gjorde jag soppa som skulle räcka veckan ut. Eftersom grytan inte fick plats i kylen ställde jag ut den på förstukvisten; med folie under locket så att doften inte skulle tränga i genom. I går var allt okej. I morse när jag skulle till vedbon såg jag att locket låg på sniskan och grytan var tom!

Skickligt, ansåg   maken och sade sedan att det inte var en katt som gjort det. Jag sade att jag trodde det var räven.

Vi har räv här i krokarna, många rävar enligt jaktlaget. Någon av dessa vackra varelser har skabb och jag misstänker att det var en sådan krake som vågade sig upp på förstukvisten. De orkar inte jaga och dras till oss människor eftersom de vet att det alltid finns något ätbart.

Gäller att kolla till fjäderfäna extra ordentligt på dagarna; skabbräv kommer inte bara på nätterna. Jag har sett den under dagtid och den var inte rädd. Vi såg den (eller om det var någon annan) en kväll i somras; bara en pinne till svans. Det är så hemskt!   Maken ringde då till en av jägarna men han var inte i närheten och räven sprang till skogs.

Å jag som ska göra muffinssmet! Måste ha något tungt på locket till DEN grytan; jag vill ju inte att nattatjuven ska slicka i sig det också....

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards