Alla inlägg den 29 september 2014

Av Åsa Billefält - 29 september 2014 10:57

  Veckans första cykeltur avklarad - HÄPP! Känns skönt i benmusklerna. Två Wasa sport-knäcke med rökt kalkon + dijonsenap, ost och skivad egenodlad tomat samt ett par glas mineralvatten var ju inte så dumt som mellis efteråt  !

Och så har jag fixat en fil i excel där jag ska anteckna veckans cykling och promenader, hur många km och kcal samt tid och genomsnitt/v. Ja, jag är lite tokig men jag blir än mer sporrad/motiverad när jag ser mina resultat! Och då kan jag försiktigt pusha mig själv till att utmaningen att öka tempot. Nivån jag befinner mig på just nu är nästan uppe på krönet så att säga; snart dags för nästa nivåhöjning. Måste landa ordentligt på nuvarande nivån och öka försiktigt.

Jag får inte pusha mig för mycket    utan jag måste ta det försiktigt.


 

Av Åsa Billefält - 29 september 2014 08:43

  Ja, det var DEN helgen... Fredagen sade bara SVISCH!   Maken hade ingen möjlighet att arbeta hemifrån utan fick vackert åka i väg. I anslutning till att tåget skulle rulla började jag min promenad. Ett träd hade blåst omkull; över vägen ca 200 meter från oss. Bara att hoppa   över... Jag hade sällskp av spotify    och då går det lite lättare att gå.

När jag kom ut på stora vägen var det väldigt mycket trafik och när vägen smalnade av klev jag åt sidan då jag mötte bilar. Det ville sig inte bättre än att jag snubblade på asfaltskanten och ramlade nästan raklång - inte ut i körfältet som tur var! Fick lite ont i ryggen, knät och armarna samt händerna. Trots det fortsatte jag nästan ända fram till motorvägen; en promenad på drygt 8 km!

I lördags var jag mörbultad men   dottern och jag gick en promenad ändå; vi hamnade hos en f d arbetskamrat och vi fick ihop 5 km. Igår blev det ingen promenad; jag och   maken var ute på tomten.

I dag är det måndag och ny vecka; nya tag med cykel och apostlahästar samt allt annat som ska göras.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards