Alla inlägg den 15 september 2014

Av Åsa Billefält - 15 september 2014 13:06

   Ja, jag utbildade inte mig till bagare och konditor för inte... Har bakat en ljuvligt doftande sockerkaka med smak av äpple och kanel samt en touch av kardemumma! Jag var ju bara tvungen att göra det  ! Baka alltså... Nej då, inte tvungen... Jag tycker ju att det är roligt.   Makens kollegor brukar uppskatta när jag skickar med honom diverse bakverk. Själv är jag ju inte så förtjust i kaffebröd. Eller så åker den in i frysen! Kan vara bra att ha   till  ! Miniäppelpajer finns det tre uppsättningar av i frysen. Jag får se hur det blir... frysen eller   maken och hans kollegor...


 

Av Åsa Billefält - 15 september 2014 09:25

  Nä usch och fy för de åskådare som skräpade ned i lördags! Det var rally och "vår" väg var en av delsträckorna. Jag har plockat burkar vid infarten. Starkölsburkar! Det hör väl ändå inte ihop med biltävlingar? Inte ens som åskådare, tycker jag. Ska det vara så svårt att ta med sig skräpet? Det går visst väldigt bra att släpa omkring på fulla förpackningar men när de är tomma verkar de tyngre och skrymmande! Nåja, dottern blir ju glad; panten går oavkortat till klasskassan! Inget ont som har något gott med sig... Fast min kasse räckte inte till, jag ska plocka mer i eftermiddag. Det ska inte ligga där och skräpa; bättre att ta sitt ansvar och göra en miljöinsats! Får jag (läs: klassen) valuta för det så är det bara plus i kanten. Människan måste skärpa sig; sluta skräpa ned och förstöra - annars säger Moder Jord tack och hej.   

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards