Alla inlägg den 22 september 2014

Av Åsa Billefält - 22 september 2014 13:12

... jag är inte en flicka på glid och jag finns heller inte i Madrid  ! Men jag har suttit under en filt i soffan och frusit lite lagom mycket. Orken har funnits men inte viljan att göra någon riktig nytta. Det har regnat och blåst hela dagen men nu verkar det vara uppehåll. Eller nja förresten... Trädtopparna svajar ser jag. Regnet vet jag inte hur det är med men det häller inte ned som det gjorde för en timme sedan. Kissen har lagt sig på mattan och sover i värmen från vedspisen.

Tre   har jag hunnit med. Under filten i soffan  !

  Man blir ganska sömnig/lat av att bara sitta under en filt... Men det kan vara rätt skönt det också ibland  !

Av Åsa Billefält - 22 september 2014 09:29

  Regn och blåst; rena rama höststormen ute. Det blåser så det knakar i kåken. Jag hade ju tänkt klippa gräset i dag. Jo tjena, det fungerar ju inte då det har regnat sedan 15 - 16 i går.

Fast det är ganska mysigt ändå; sitta under en filt och känna värmen sakta men säkert strömma genom kroppen. Synd att   maken är på jobbet; annars hade vi kunnat kura tillsammans  ! I går kväll tände vi kaminen också, då blev det hett inomhus; 25 grader. Lite väl hett men det hade nog varit ännu ruggigare inne i morse annars.

Jag får väl satsa på bak och matlagning när gräset inte kan klippas. Lite ved får jag nog ta in också. Måste ju underhålla elden i spisen  .


Hönsen är faktiskt ute i rusket; jag trodde de skulle vända i vindfånget när jag öppnade åt dem. Två av dem har fått namn; Alf och Elsa. Efter mina föräldrar. Elsa är den sötaste hönan och den mest försynta och tuppen fick heta Alf eftersom han ofta går med henne. Den andra tuppen ska heta Jussi och så ska vi ha en Agda också.


Dags att göra lite nytta...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards