Alla inlägg den 25 september 2014

Av Åsa Billefält - 25 september 2014 10:46

  Då har jag nyligen klivit av. Alltid lika trivsamt  . Lårmusklerna arbetar allt intensivare ju närmare "mål" jag kommer. Och det känns så skönt efteråt. Men allra bäst är just på mållinjen; Åh, NUUUU! JAAA! Pustar ut en stund innan duschen. Jo lite svettig har jag blivit. Men så skönt så länge DET varade... Mmm! Efterdyningarna känns lite lagom sköna, särskilt i lårmusklerna eftersom de har jobbat mest. Nästan så jag vill kliva på igen  . Men det skulle inte vara samma... nöje  ! Next time, baby  

Då var 3 km på pedalhingsten till ända  !

Av Åsa Billefält - 25 september 2014 10:41

Här äter fjäderfäna frukost! Man kan tro att de aldrig sett mat trots att fodertråget inne är halvfullt. 

Av Åsa Billefält - 25 september 2014 07:45

  Då är det snart helg - igen! Det går fort nu... på gott och ont! Igår var ju ingen höjdare; gick för att möta   maken men jag fick vända pga att tåget var försenat. Han kom hem drygt 2 tim senare än vanligt. Hoppas på att tåget avgår som det ska i kväll!

Fast morgonen började inte riktigt så bra som jag skulle önskat; vedspisen trilskades. Nej, veden trilskades och ville inte ta sig. Lagom till första   brann det lite ynkligt längst bak. Bära eller brista;   är ett måste på morgonen!

När vi skulle åka var det som vanligt;   dotra började leta efter hörsnäckor och kontollera att ALLT fanns i väskan. Men varför inte kolla sådant direkt EFTER frullen?? En vacker dag missar hon bussen.

När jag kom hem stod fjäderfäna i klunga och kacklade - eller försökte åstadkomma ett snarlikt ljud - i väntan på att bli utsläppta. Jag brukar hälla ett par skopor foder åt dem genom staketet. Lilla Elsa är den höna som får minst; hon är också väldigt försiktig av sig men hon kunde snappa åt sig foder. Det är roligt att iaktta dem; de är inte så dumma så de gör skäl för öknamnet "hönshjärna".


Och i morgon är det fredag!



Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards