Alla inlägg den 4 september 2014

Av Åsa Billefält - 4 september 2014 19:57

  Drömmen om en torsdagskväll med familjen; en lyssnar på musik i sitt rum och den andra surfar på plattan medan fotbollen skrålar i TVn   ! Nu saknar jag badkar; i så fall hade jag lagt mig i ett bad med väldoftande skum  . Men kära maken tittar inte så ofta, till hans fördel  ! Men när han gör det så gör han det med besked! Jodå, så är det. Ja jag är nog vrång som inte gillar FOTBOLL! Men det är ju fotboll jämt och samt! Väldigt ofta. För ofta! Om jag, för en gångs skull, tittar på TV nog 17 ska det zappas över till den där förnicklade fotbollen! Nej, jag ogillar inte fotboll; jag HATAR fotboll!

Nä nu ska jag svida om till nattlinne.

  

Av Åsa Billefält - 4 september 2014 13:20

  Har faktiskt suttit och nickat till i soffan, riktigt skönt! Jo, jag gick ut och tog tag i rabatten; rensade och satte fyra Kungsängsliljor. Sedan in och vila några minuter; därefter fick Athena komma ut på promenad. Hon smög på hönsen och gjorde utfall men som tur var skyddades de av staketet. Hon jagade gräshoppor och fick sig ett par små mellanmål.

Det tog på mina krafter att vara ute men samtidigt skönt att få något gjort och att vistas ute i den friska luften. Även katten blev trött av promenaden och allt smygande och jagande; hon sover så sött på soffan - en liten dunboll på filten  !

Det går fort att tappa krafterna men inte lika fort att få dem tillbaka!

Av Åsa Billefält - 4 september 2014 10:27

  Jaha... viljan finns men resten då? Jag börjar bli rastlös! Det är tråkigt att bara sitta/ligga på sofflocket men vad göra då orken inte hänger med i viljans tempo? Bara göra någon liten, lagom aktivitet vore ju inte fel. Jag vet ju precis VAD som skulle passa en sådan här härlig och   höstdag   ! Ja, bara att klä på sig och gå ut! Kungsängsliljorna ska ned i backen, i den lilla rabatten intill garageväggen! Där syns de vackra klockorna i vår/sommar då de blommar. Min landskapsblomma är en mycket vacker växt med sina rutiga eller enfärgade hängande klockor.   Maken ska få en näckros i dammen vi ska anlägga nästa vår/sommar.   Dottern har blåklint som förhoppningsvis kommer igen nästa säsong, beroende på om den tog sig då vi flyttade den när det var så hett.

Jo, jag går ut en stund så kan jag dricka   för tredje och sista gången! Rabatten; here I come  !

Av Åsa Billefält - 4 september 2014 08:44

  Redan torsdag! Men det var ju nyss måndag... Dagarna går snabbare och snabbare; kan det bero på att dagarna blir kortare?   Fast då skulle jag ju vara utvilad... Om dagarna blir kortare blir ju nätterna längre?! Så vitt jag vet har dygnet 24 timmar. Inte sjutton är jag utvilad när klockan skriker nedanför sängen.

Nåja, helgen närmar sig med stormsteg! Vad ska vi hitta på då? Städa hönshuset, åka och klaga på laddningskabeln till telefonen   (knappt två månader och det är glapppis i den!), börja med veden. Ja, det finns alltid att göra. Får se hur mycket frun i huset orkar med. Jag är sugen på att baka! För drygt en vecka sedan bakade jag kolakakor. Och det var så roligt! Dottern och jag ska ju snart sätta fart med julbaket. Vi kan lika gärna börja före höstlovet. Men då måste ju kyl/frys vara fixad först. Drygt två veckor har vi levt utan den. Som tur är fick vi låna min ena systers kylboxar.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards