Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Åsa Billefält - 2 januari 2016 12:11

Jag undrade i morse när förkylningen ska ge sig! Börjar bli lite smått jobbigt med nästäppa, ond och svidande hals. Det verkar som om det blir en bihåleinflammation! Jag har klarat mig länge; har inte haft det på över ett år!
Maken är ju också risig. Fast han är ändå lite piggare än mig. Jag orkar inte rasta Midna. Tur att han ska arbeta hemma nästa vecka! Bara dottern som klarat sig.
Nu har vi kommit överens om hur stor den onödiga summan vi ska spara varje månad. Jag har fixat ett särskilt konto för det ändamålet. Ett exceldokument där in- och uttag samt vad pengarna används till har jag också upprättat. Som husägare finns det alltid något projekt som måste finansieras. Jag hoppas att den här sommaren INTE regnar bort! Kåken måste målas! Vi skulle gjort det i somras men det gick inte så bra.
Tanken på att sälja husvagnen har börjat kännas mer och mer som en bra plan. Vi campar bara någon enstaka gång. Då skulle vi lika gärna kunna hyra en stuga i stället. Visst husvagnen är bra som gäststuga men det är synd att den bara ska stå där mest oanvänd. Husvagn passar bäst när man bor i lägenhet och inte har djur. Hund och katt var för sig funkar i husvagn. Hund och två katter; knappast! Vi har ju hönsen att tänka på också.
Jag ska diskutera med maken om en eventuell försäljning. Visserligen äger jag husvagnen men vi var två om att bestämma köpet.
Undrar om maken behagar dyka upp snart? Jag är kaffesugen :-). Han är hos grannbonden och fixar med ett par torrakor vi skulle få. De ska kapas i längder och fraktas hem.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards