Alla inlägg den 26 januari 2016

Av Åsa Billefält - 26 januari 2016 06:25

Usch vad tråkigt med plusgrader! Det som var så härligt med minusgrader och gnistrande, knarrande snö.
Igår kunde vi gå våra promenader. Men kan vi det i dag? Plusgrader brukar ge hala vägar. Visserligen sandades vår väg igår kväll. Men Midna och jag går ju inte mitt på vägen. Ytterligare en nackdel med slaskväder är att promenadvägarna begränsas; åt ena hållet är det en relativt brant backe som brukar bli glashal vid blidväder.
Hon var så duktig igår på promenaderna! Mötte en bil och trots att det var samma märke och modell som makens (vovven viftade svansen och fick sitt glada ansikte) gick hon hur lugnt och fint som helst. Det gick jättebra när travekipaget vände i T-korset; jag gick över vägen, hon satt med kort koppel och jag pratade lugnt med henne. Inte ett ljud och inte en rörelse! Annars brukar hon ställa sig på bakbenen och pipa lite. Hon blir som tokig när travarna susar förbi; hennes draginstinkt triggas tillika tävlingsandan. Jag är lite orolig att hon ska skrämma hästarna.
Och så tränas hon att gå förbi hästarnas utspridda avföring - som Midna tycker är skitgott. Det gick överlag bra, tycker jag.
Jag var inte ironisk när jag uttryckte min glädje över minusgrader! Vintern är vacker och luften så härligt frisk och klar. Det behöver ju inte vara -20 utan max -10. Slaskväder undanbedes!
En bild från gårdagens ena promenad.


Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards