Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Åsa Billefält - 18 januari 2016 11:02

Måndag igen. Det är betydligt mildare; -5 nu. När jag kom hem efter skjutsat dottern till bussen gick jag en liten promenad med Midna. Det är dags för nya rutiner för vovven; promenad på för- och eftermiddag. På helgerna kan man ta en lång promenad.
Vi köpte en ny apelsinjuice; färskpressad med fruktkött. Kanongod! Jag gillar inte juice med fruktkött... Och den är inte så söt som t ex Bravo. Faktum är att jag känner mig piggare sedan jag dricker ett halvt glas apelsinjuice vid frullen. Lite slött att köpa färdigpressat men nu gjorde vi det. Juice i tetra är så sliskig! Bättre med egen färskpressad fruktdryck! Jag vill ha en råsaftcentrifug.
Haren var här i morse och åt på kärven. Kärven åkte ned på stören i blåsten strax före jul så vi lät den vara. Jag ska lägga ut lite morotslattar där.
En ny talgboll stelnar i diskhon. Fåglarna har frossat under den här perioden av kyla. Får se om jag får upp taket på fågelhuset så jag kan lägga bröd och frön åt dem. Det är inte så mycket kvar av den befintliga talgbollen.
Eros gick ut för andra gången. Athena ligger och sover antingen på en stol eller på någon av sängarna. Midna ligger i soffan med huvudet på armstödet.
Nä nu är det dags att göra lite nytta igen; peta in en pinne i brasan till exempel!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards