Alla inlägg den 13 januari 2016

Av Åsa Billefält - 13 januari 2016 17:59

I morse kändes det att kylan sakta men säkert kommer tillbaka; från att ha legat på någon minus igår så hade köldgraderna ökat till - 7 i morse. Inne på nedre plan hade vi nog inte mer än 15 grader. Bara att bunkra ved!
I dag fick jag lov att använda underställ och vantar på promenaden; - 8 på eftermiddagen. Det var jobbigt att plumsa på i snön; under nysnön var det skare.
Eros sprang ut glad i hågen på förmiddagen men han ville in lika fort igen. Athena gav honom en blick som om hon tyckte han var tokig!
Sex ICA-kassar ved har dottern och jag burit in; räcker ett tag ;-)! Tänkte försöka slippa gå ut till vedbon mer i dag, det beror ju lite på HUR kallt det blir. Jag hoppas jag slipper elda HELA natten.
Vägen har i alla fall plogats så planen är att dottern ska till skolan i morgon. Det brukar ju inte bli någon större mängd nederbörd när det är svinkallt. Jag hoppas även att det inte blåser under natten, vissa delar av vägen kan täppas till.
En bild från gårdagens promenad

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards