Alla inlägg den 21 januari 2016

Av Åsa Billefält - 21 januari 2016 08:06

Det är en enorm skillnad på plogat och plogat. Differansen kan vara så mycket som 50 centimer smalare väg. Då menar jag inte vår lilla grusväg i skogen! Vägen jag syftar på är den stora, asfalterade vägen MED orangea vägpinnar. Vår lilla grusväg utan pinnar är nära nog lika bred vinter- som sommartid.
Jag tycker inte motorvägen är särskilt väl underhållen. Det är med tveksamhet man vill åka in i vänsterfilen.
Igår var jag inne i stan. Tack och lov att man inte bor där längre! Nu ligger snöhögarna vid korsningar och övergångsställen. Väldigt bra sikt... eller inte! Och dessa fotgängare som bara klafsar över gatan - utan reflexer! Här i skogen slipper vi dem. Men vi har djur i stället. När dottern och jag åkte hem såg jag en mötande bil som stannat intill kanten av grusvägen. Jag såg långa ben mitt i vägen. Jaha vem rider i mörkret utan reflexväst?? Och så vek djuret av mot hästgården; en älg! Maffigt djur som bör hålla sig utanför vägen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards