Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Åsa Billefält - 4 januari 2016 12:13

Nu är det både snö och minusgrader! Härligt! Synd att Midna växt ur sin dragsele; annars kunde vi ha dragtränat med min gamla rattkälke. Den finns det broms på. Å vad jag hade roligt med den när jag var liten!
Jag och min ena syster (vi var inte osams jämt ;-)!) band pulkor och tefat efter den; jag åkte nedför en liten slänt och tippade på rattkälken! Jag minns än i dag hur roligt det var! Till min syster C: det var bland det roligaste minnet jag har från barndomen på 1970-talet!
Midna och jag har varit ute på en kortis; 1,1 km. Kall, härlig och frisk vinterluft; det är något visst med det. Vovven tycker det är spännande att nosa i snön. Det ser ut som om hon njuter av både den isande luften och kalla snön. Men konstigt vore annars; rasen har ju sitt ursprung i Alaska.
Eros var i princip ut och vände. Athena tittade på honom som om han vore totalt crazy.
Man anar solen bakom molnen. Det är inte strålande sol men det är ljust! Å en sådan här vinterdag ska man ju gå en redig långis med matsäck; kaffe, mackor och korv att grilla! Men maken måste jobba... Hoppas det är sådant här underbart väder i Trettonhelgen!
En bild från dagens kortis

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards