Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Åsa Billefält - 12 januari 2016 08:51

Att vår grusväg inte plogas regelbundet accepterar jag. Stor och tung bil är ett plus när snön är ca en decimeter. Det har kommit ungefär så mycket sedan plogen sent igår kväll. Den mer trafikerade grusvägen hade inte heller plogats sedan igår. Nåja Volvon tuffade på bra i snön, jag var visst den första som åkte. Allt gick bra tills T-korset där jag skulle upp på asfalten. Där körde jag fast, hjulen spann och bilen gled i sidled. Jag såg ingenting bakåt på grund av mörkret. När jag steg ur och gick bakom bilen stod bakvagnen max en halv meter från diket. Shit shit shit! Jag älskar bilkörning på moddiga vintervägar... inte! Ringde syrran. Jag väckte henne (förlåt syster A) men hon och hennes man kom efter en stund. De knuffade upp mig medan jag körde och kunde vända. Min man ringde skolan och meddelade att dottern stannar hemma i dag.
Tur maken handlade en massa igår så jag och dottern klarar oss medan han är bortrest å jobbets vägnar. Bara hoppas att tågen går så han slipper förseningar.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards