Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Åsa Billefält - 14 januari 2016 19:03

Det är en redig temperaturskillnad ute vs inne. Jag hämtade en ICA-kasse ved och den kalla luften riktigt bet och nöp i ansiktet, det sved i lungorna vid var fjärde andetag. Bilen visade på -19 till -21 på hemvägen från bussen. Jag har inte tittat på termometern... sedan sist.
Det är allt bra skönt inne i stugvärmen. Jag tror till och med Midna tycker det är kallt; hon sätter sig och gör det hon ska illa kvickt för att sedan vända och trava mot trappan. Vilken polarspets ;-)!
Spisen har eldats i lver 12 timmar nu och kaminen i sju - ändå är det inte för varmt!
Om några timmar kommer kära maken hem efter ett par dagar i grannlandets huvudstad. Efter snart 17 år räknar vi timmarna tills han kommer hem efter jobb i grannlandet.
Nu ska jag hänga t-shirt och mysbyxor på elementet så de är varma när han kommer hem <3!

Av Åsa Billefält - 14 januari 2016 08:06

Ja så kom kylan smygandes tillbaka! Från rätt oskyldiga sju minusgrader igår har temperaturen ökat till -17. Och Eros satt och tjatade om utgång! Tokiga, älskade katt! Det är för kallt, han får hålla sig inomhus. Han och Athena spanar vid elspisen... Det gillar inte jag! Musvarning!
Dottern kom i väg till bussen i morse. Pärlan var lite tjurig först men gick i gång så fint. Vägarna var fint plogade; t o m korsningen ut från grusvägen var fri från modd. Av säkerhetsskäl körde jag den längre vägen till bussen.
Spisen är tänd. Men värmen har inte hittat in till vardagsrummet än. Kaminen måste kallna ordentligt och askas ur innan jag kan elda i den. Tack och lov för filt ;-)! Ska hämta ved när det ljusnat; då slipper jag ta med ficklampan.
Fixa en tretår och värma sig med? Kanske...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards