Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Åsa Billefält - 5 januari 2016 10:40

I natt har jag sovit för mycket; åtta timmar i sträck! Det är jag inte van vid. Därför känner jag mig trött i dag.
Men jag firar i dag! Vaddå? Jo sex år som rökfri! Igår var det sex år sedan jag rökte min sista cigarett. Det är så skönt att vara av med giftpinnarna! Inte var det svårt heller; vilja och motivation! Nu rökte inte jag så mycket; ett till två paket i veckan men sammanlagt upp till 40 cigg/v. Nikotin är ju ett gift och det märktes när kroppen blev av med det. Jag började hosta och fick hjärtklappning. Lite abstinens? Men migränen försvann! Jag har knappt ens haft huvudvärk sedan jag slutade röka. En gång har jag haft migrän sedan rökstoppet. Och det är jag knappast ledsen för! Tyvärr har dottern ärvt migränen. Min mormor, mamma, en moster och en morbror hade det. Jag fick det också.
Eros har redan varit ute en stund. Han brukar ligga under tujan och spana på fåglarna. Jag har sagt åt honom att fåglarna får han inte ta! Möss får han ta hur mycket han vill - bara han inte försöker ta med sig dem in. Det har ju hänt att han har haft en mus i munnen när jag skulle släppa in honom men då får han inte komma in.
Midnas löp börjar gå mot sitt slut. Det märks framför allt på hennes aptit och humör; hon äter bättre och är gladare. Vissa tikar blir tjuriga under löpet. Midna var väldigt tjurig fläckvis.
Nu är det dags för påtår med dopp; nötformar och glaskransar!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards