Alla inlägg den 20 januari 2016

Av Åsa Billefält - 20 januari 2016 08:34

Å så blev det svinkallt igen! Jo det kändes igår kväll att det blev kallare. -16, -17 vid 05.00 Bara att gå ned och tända. Mina mysbyxor var inte torra och inte långkallingarna heller; bara att hänga på elementen. Det var allt annat än varmt att sitta på golvet och sätta fyr i eldstäderna.
Det är alltid lika spännande att åka hemifrån när eldarna sprakar; finns det tillräckligt med glöd för att peta in en pinne eller inte. Hittills har det funkat - om man inte är borta för länge.
Trots att jag sitter under filt framför kaminen fryser jag! Jag har ingen lust att gå ut och hämta ved... Men jag vill gärna fortsätta elda. Det är skillnad att promenera; man blir varm medan man går! Det är snart dags för förmiddagspromenaden; Midna stod just och morrskällde. Men det är inte riktigt time än; måste hämta ved och fixa vatten till fjäderfäna först.
Inte ens Eros visar intresse av att gå ut. Han brukar tjata när maken åkt till tåget. Athena ser man inte röken av; hon brukar ligga som en boll på en stol eller i någon av sängarna. Hon trivs inne i stugvärmen.
Nu dags att göra lite nytta!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards