Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Åsa Billefält - 9 maj 2016 08:07

Tänk att Sverige är varmast i Europa! Just nu i alla fall. Midna hade nog föredragit vinter året om; hon mår inte bra i hettan. Vissa dagar mår hon illa, hon är tjurig och bristen på motion gör henne rastlös. Ungefär lika tålamodsprövande som en trotsig, övertrött treåring med sockerkick! På kvällarna går vi en promenad med henne men tyvärr är det inte tillräckligt. Jag skulle gå mer om hon var bra på att dricka; hon vill inte dricka vatten på promenader. Då får det bli längre rastningar och mer luftning. När det är så här varmt mår hon bättre inne där det är svalare och hon kommer undan solen.
I dag kommer en reparatör och hämtar gräsklipparen; klippbordet strular. Igen! Det är knappt ett år sedan vi köpte den. Jag tycker att en så pass dyr maskin bara ska fungera! Måndagsexemplar?
Igår påbörjades rensningen i den blivande bersån! Vi flyttade på tre, fyra acklejor och grävde upp syrener som växte knasigt och tog bort den döda rosen. Hönsen blev överlyckliga när jag öste korg efter korg med ogräs. Gräset i "rabatterna" (läs gräskokor) lade jag utanför staketet för att täppa till eventuella utrymmen för rymningsbenägna hönor. En tillfällig lösning tills vi åtgärdar det.
En påtår och fortsätta ute! Tänkte fortsätta gräva upp gräs i "rabatterna". Och om jag orkar så ska jag börja gräva upp syrensticklingar.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards