Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Åsa Billefält - 20 maj 2016 10:54

Midna och jag skulle ta en härlig morgonpromenad och så skulle maken hämta upp oss när han hade skjutsat dottern till bussen. Husets svalka i ryggen och försommarens... nä, inte fräscha luft utan klibb och kvalm! Hur skulle det här gå? Det gick inte alls; 300 meter kom vi och Midna kräktes. Jag såg på henne att hon inte ville promenera. Då vände vi och gick hem. Hon fick vila magen en stund innan frukost.
Jag har faktiskt fått lite trädgårdsarbete gjort; grävt upp och planterat några syrensticklingar, vattnat och flyttat på några mandelblommor till bersån. Det är ju marktäckare så de kan få växa längs med "rabattkanterna". Nu har jag planterat en och en halv berså! Mer orkade jag inte p g a klibbet och kvalmet.
I ena stunden låg Eros på plattorna och svalkade sig; i andra for han i väg som ett svart streck mot rishögen tvärs över vägen. Jag försökte smyga lika försiktigt som en pastor med porr när jag skulle rasta Midna. Ha ha, trodde jag! Han travade efter och jamade...
Undrar om det ska bli åska? Det var klibbigt och tryckande igår, dessutom var jag tung i huvudet vilket jag brukar bli när det är åska på G. Det är inte tryckande i dag. Åtminstone inte än.
Leta efter pojken och ta in honom... Så kan han kanske gå ut lite senare.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards