Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Åsa Billefält - 2 maj 2016 10:10

Valborg firades hemma, för en gångs skull! Mina systrar med respektive kom på en grillkväll. Vi åt sill och tog någon snaps innan grillen tändes.
Igår hjälpte maken sin son att flytta. Jag skulle gå med Midna och möta honom. I väntan på hans meddelande på väg hem höll jag på lite i trädgården. Jag planterade resten av penséerna; två amplar på garaget, två väggamplar vid köksfönstret och ytterligare en väggampel som jag vill ha på förstukvisten. Någonstans. Därefter delade jag på dagliljorna och grävde ned där jag tyckte de passade. Jag började för två år sedan att dela på dessa vackra blommor. De växer - och förökar sig - vid ena äppelträdet och där kommer de inte till sin rätt (min åsikt). Det blir några delar; tur vi har ganska stor tomt ;-)! Och jag upptäckte något mindre trevligt vid trädgårdsavfallsplatsen; två snokar som solade sig! Jag vill inte ha dem på tomten. Ett par slag i marken med krattan så slingrade sig den ena i väg.
Fram på eftermiddagen började Midna bli rastlös och jag bestämde mig för att börja gå. Det var härligt väder; riktigt skönt promenadväder med sol och en och annan vårbris. När vi hade gått i två timmar ringde maken; han hade precis åkt... Midna och jag fick en rejäl promenad; 11,5 km på drygt 3 timmar. Var hon trött? Nä! Hon var som en övertrött treåring med sockerkick! Fullt ös efter katterna och så kallade tokrace (sprang fram o tillbaka). Vi fick sätta upp gallret för att hon skulle lugna ned sig.
I dag är hon trött!
Nu väntar vi på killen som pysslar med varmvattenberedare ska komma. Vår började läcka i helgen. Och vi måste köpa ny diskmaskin; den läcker också.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards