Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Åsa Billefält - 10 maj 2016 08:25

Igår var det så hett och tryckande att jag inte kunde vara ute. Midna låg på soffan; helt utslagen. Hon ville knappt gå ut för att rastas. Trots det behöver hon motion. Jag gjorde i ordning vatten åt oss och satte på henne klövjeväskan. Hon såg så stolt när hon gick med väskan på ryggen. Vi stannade på skuggiga platser och tog vätskepauser. Det vatten som lämnades i slålen hällde jag på hennes tassar. Vi gick långsamt. Drygt 5 km på nästan två timmar, i vanliga fall går vi samma sträcka på en dryg timme. Överhettning kan innebära livsfara för en hund. Jag bar in Eros då och då under dagen för att han inte skulle få värmeslag. Athena satt eller låg på soffan i solskenet. Men det är svalare inomhus.
Maj! Det är även en jubileumsmånad för oss. 16 maj firar vi Yllebröllop :-)! Sju år. En solig och något blåsig dag. Min morbror eskorterade mig till altaret där min stiliga, blivande make väntade. Min bror sjöng förr oss. Vi lovade att älska i nöd och lust samt att vårda äktenskapet. Och visst infann sig den här härliga känslan av nyförälskelse! Det där pirret i magen finns fortfarande.
Jag konfirmerades, dottern döptes och vi gifte oss i den kyrkan.
31 maj firar vi 17 år som par; det var då vi bestämde oss för att satsa på ett seriöst förhållande. Vi vårdar förhållandet och äktenskapet samt ger varandra näring. Fortfarande kan vi gå hand i hand.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards