Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Åsa Billefält - 7 maj 2016 10:46

Båda katterna pep av glädje när jag öppnade dörren till dotras rum. Eros rann nedför trappan och satte sig vid dörren och tjatade. Jag släppte ut honom. Det dröjde inte länge förrän han jagade en skogsmus - i vår blomsterrundel! Bättre ställen finns väl att leka katt & råtta på?
I dag känner jag lite nyttig; havregrynsgröt och wasa sport till frulle. Nu väntar vi på dagens första java. Sedan ska jag diska, har gjort i ordning diskvattnet; hett vatten + diskmedel med smutsigt porslin etc i. Jag passar på att fika medan det svalnar. Sedan ska jag hoppa i stövlarna och fortsätta ute. Måste fixa med hålet efter dagliljorna; fylla på jord och vattna innan gräsfröna strös/hälls ut. Sedan ska jag kratta på plätten där vi ska ha blomsterängen, en liten yta med dött gräs och torra löv. Vi satte den största ruskan med dagliljor där och då kläckte min kära make en idé om att plantera diverse blommor där. Det växer en del gullvivor i gräsmattan och de kan man ju flytta på och plantera där. Och även acklejorna och liljorna som växer i den blivande bersån. Ja bersån ja... den måste grävas ur och rensas ordentligt innan vi kan plantera fler sticklingar. Och vi måste se till att skydda rosorna bättre.
Efter morgonduschen smorde jag in mig med sun lotion spf 30; det behövs när man är ute i solen timme ut och timme in.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards