Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Åsa Billefält - 13 maj 2016 06:14

Jo nog känns det att jag har stigit upp 05.00 varje dag. Den där kvarten gör mer än man tror. Ja en ynka kvart tidigare än vanligt för att fixa gröt, till mig och kära maken, och koka ägg till dottern. Ögonlocken är tunga redan innan dagen har börjat...
Fredagar brukar innebära sovmorgnar (ända till 06.00) men inte den här; maken är tvungen att fysiskt närvara på ett par möten. Han tog bilen i stället för tåget; då hinner vi hämta dottern på skolan och köra henne till spelningen. Därefter är det den vanliga veckohandlingen. Jag påbörjade listan igår.
Vad ska jag göra i dag då? Diska; diskmaskinen är ju trasig. Ta reda på lite tvätt och tvätta ett par maskiner. Ja och så ta hand om våra små, fyrfotade hjärtan förstås. Ha ha ha, det finns alltid något att göra, vare sig man vill eller inte ;-)!
Men i morgon... ja då tänker jag sova! Ända till 08.00 För att sedan ligga och filosofera. Midna brukar väcka maken vid 7-tiden på helgerna och efter rastningen går de och lägger sig. Maken tar henne på lördagar och söndagar, det är ju ändå sovmorgon att gå upp vid 7! Plus att han kan lägga sig igen och unna sig lyxen att falla tillbaka in i dimman...
Men nu är det fredag!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards