Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Skön kvällspromenad

Av Åsa Billefält - 26 september 2014 07:36

  Igår kväll gick jag för att möta min   man när han kom från tåget. Jag trodde inte jag skulle hinna gå så långt eftersom jag gick relativt sent men huvudsaken var att promenera, tyckte jag och tryckte i gång Runkeeper. Han skickade meddelande; det var ungefär en kvart kvar tills tåget skulle anlända. Jag styrde stegen mot stora vägen. Så fort jag hörde en bil; är det han? Men det var det inte.

Den kyliga höstluften är så ren och klar, i alla fall här ute i skogen! Jag gick och gick, gick och gick med sällskap av Spotify  . Hux flux var jag uppe vid stora vägen! Skulle jag vänta eller fortsätt? Jag fortsatte, kilade över och fortsatte gå. Jag gick över järnvägen och fortsatte i riktning mot motorvägen. Som vanligt slogs av människans lättja; det är så mycket skräp längs vägen. Usch för de som skräpar ned! Konstigt, det går bra att släpa omkring med fulla förpackningar men inte tomma  !

När jag kommit ungefär 5,5 km hörde jag hur det knakade till i skogen bredvid mig. Då fick jag privilegiet att se Skogens Drottning med kalv springa cirka fyra meter ifrån mig. Jag blev inte rädd; bara otroligt glad. Fast jag hade ju inte haft en chans om kon hade uppfattat mig som ett hot. Men de hörde mig eftersom jag hade musik i min Iphone och vinden blåste rakt emot mig så de var väl medvetna om mig. Det kallar jag naturupplevelse   !

Jag hann gå lite drygt sex km på en dryg timme när   maken kom. Igår gick jag cirka 0,5 km längre på kortare tid mot i tisdags - och DET utan att intervallspringa, som jag gjorde i tisdags! Lite stolt över min prestation  !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards