Alla inlägg under augusti 2015

Av Åsa Billefält - 20 augusti 2015 13:57

Det är ganska trivsamt att inta horisontalläge på soffan och filosofera med katten mellan fötterna. Borde åka in och handla... Ja jag kan ju ligga och tänka på inhandlingslistan när jag ändå vilar ryggen på sofflocket. Det vore ganska skönt att titta in i huvudet en stund. Bara en liten stund... ZZZzzz

Av Åsa Billefält - 20 augusti 2015 09:59

Då är det näst sista dagen av sommarlovet. Helgen är inte inkluderad; då är man ju ledig ändå.
Vad har vi gjort under dessa dryga två månader? Fixat dotterns rum och campat några dagar. Huset skulle ha målats men det var ju inte riktigt väder för det. Jag har ju saftat och syltat lite.
Tiden går fort, på tok för fort. Om tio veckor är höstlovet nästan över.
Men det har varit skönt med sovmorgnar och lite halvlata dagar! Midna är morgontrött så jag har inte behövt stiga upp i ottan precis.
Men nu är de lata dagarna snart över för det här året!

Av Åsa Billefält - 19 augusti 2015 10:12

... plocka ur och i diskmaskinen
... fylla tvättmaskinen
... fixa påtår
... hänga tvätt
... fylla tvättmaskinen
... planera bakning
... hänga tvätt
Men först ska jag bara... :-D!... slappa färdigt!

Av Åsa Billefält - 18 augusti 2015 17:22

För ett par dagar sedan flög tornseglarna iväg. Snart höst... Sommaren har gått fort, på tok för fort! Hoppas hösten blir fin! Det brukar vara så klar, härlig och frisk luft!
Imorgon är det dags för veterinärbesök nr 2. Blodprov som ska skickas på analys. Lilla hjärtat, hoppas de kan tala om vad som är fel så det kan åtgärdas! Vi ska be om lugnande, Midna lär komma ihåg att det var obehagligt sist. Så får vi se om det blir fortsatt kur med smärtstillande eller inte. Vovven kan ju inte gå på smärtstillande hur länge som helst heller! Men att veta att hon har ont är inget bra alternativ heller. Pest eller kolera.
Dotra och jag väntar på säsong 3 av Violetta. Det är visst den sista.
Och om drygt fyra timmar kommer maken hem efter två dagars jobb i Köpenhamn! Vovven lär bli överlycklig när "pappa" kommer hem.

Av Åsa Billefält - 18 augusti 2015 09:14

De gör mig fullständigt galen! Men vad vore livet utan dem?
Den ena provocerar och den andra stalkar. Och ibland är de så söta och kramgoa mot varandra; de kan ligga bredvid varandra i soffan.
Jag "talar" om kissen och vovven; Athena och Midna. Våra små <3! Ett minilejon och en gosvarg som får hjärtat att svämma över av kärlek. Ett liv utan djur är inget liv. Min åsikt. Den som yttrar: bara en hund och bara en katt behöver inte öppna foderluckan i min närhet! De är inte "bara" hund och katt utan familjemedlemmar; lika viktig som oss andra i flocken.
Athena var ju tvungen att tydligt visa Midna att hon var i sängen. Midna travade fram och tillbaka vid fotändan och Athena stod i sängen, malligt retfull. Och så flög hon ned från sängen och in under bänken akvariet står på. Och Midna försökte krypa efter. Ett tu tre; katten tog sats och rann nedför trappan. Med Midna hack i häl. Nu har de tagit paus i sin lek. Våra älskade busungar; vad vore livet utan ER?

Av Åsa Billefält - 17 augusti 2015 11:22

En lång och skön ledighet är snart över. Slut på sötebrödsdagarna. Maken är inne på sin tredje jobbvecka efter semestern. Allvaret/vardagen kommer sakteligen i kapp. Det är dags att ta itu med diverse sysslor! Först och främst bör jag bestämma om jag ska köra hobbyverksamhet eller byta; ha skrivandet som hobby istället. I så fall måste jag ägna den sista sommarlovsveckan åt att fundera ut en affärsidé, kontakta berörd myndighet, företagsnamn + logga, räkna, diskutera med maken osv osv.
Men idag ska jag njuta av ledigheten. Det är ju sista veckan innan skolan börjar.

Av Åsa Billefält - 16 augusti 2015 17:34

Idag är det dagen efter Skaldjursfesten. Nej, ingen här är dagen-efter! Maken är på väg till Köpenhamn, tjänsteresa. Inte kul men det är bara att bita ihop till tisdag kväll!
Det var en riktigt trevlig tillställning igår! Mina systrar med respektive, min bror med respektive och min systerson samt några goda vänner. Lite mingel (bål, snittar och snacks) och sedan fick gästerna gå tipspromenad runt tomten. När de detaljerna var avklarade satte vi oss till bords ute i vårt hemgjorda partytält; vi hade spänt upp en pressenning som tak och fixat med bord och stolar. Serveringsborden stod utanför; dukade med sill, potatis, pajer, smör, ost och bröd (bål, snittar och snax där också).
Maken och dottern åt kräftor medan jag åt räkor. Jag tycker inte om kräftor. Till dotterns förtret sjöng vi allsång; jag hade gjort ett häfte till alla gäster.
Gott och trevligt! Jag tror vi har startat en tradition; Skaldjursfest hos oss!
:-D

Av Åsa Billefält - 14 augusti 2015 10:31

Så har det blivit fredag! Helgen står för dörren. Skaldjursfest imorgon. Ska bli kul!
Lite förberedelser har vi på programmet idag. Gräset ska klippas, om maken får ordning på den. Klippbordet går inte att sänka. Maskinen är ca två månader. Fint... eller inte!
Dottern har premiärsovit i sitt rum. Katten också, ska tilläggas.
Soligt och vackert men lite kyligt - åtminstone här ute i skogen. Välkommen FREDAG!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards