Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

Från lugn till kaos till..?

Av Åsa Billefält - 26 maj 2016 11:01

Morgonen började bra; dottern kom upp relativt fort. Ut och rasta Midna, in och... vem rann ut genom dörren?... jo just det Eros! Han får inte gå ut förrän jag kommer hem efter jag kört dottern till bussen. Nåväl, koppla loss hunden och ut igen. Eros förstod vad som var i görningen, han sprang i väg över gräsmattan men hejdade sig då jag satte mig ned och sträckte fram handen. Nyfiken som han är kom han emot mig så jag kunde fånga honom. Ropade på dottern att hon var tvungen att gå upp och utfodrade Midna samt dukade fram frulle. Kaffe hanns ju inte med.
Lite sena var vi så jag brassade på så gott det gick(inte världens bästa grusväg). Vid busshållsplatsen upptäcker hon att hon glömt skåpnyckeln hemma! Lite småtjafs och så kom bussen. Hon tog upp busskortet och gick på. Jag hann lagom svänga av från stora vägen så ringer hon. Hur ska hon göra o s v. Jag vände och åkte till samhället där hon klev av, hem med en hiskelig fart, släppte av dottern vid postlådan, vände och åkte till en annan bushållsplats eftersom jag inte skulle hinna till den ordinarie. Dottern gick av och sprang över vägen medan jag vände, parkerade och väntade. Men bussen dröjde... både dottern och jag trodde bussen redan hade passerat. Men så kom den och hon kom på. Jag ringde tandläkaren. Och fick prata med knappvalet som meddelade att jag blir uppring 10.25 Bara ringa dottern och be henne att meddela att de inte behöver ringa.
Äntligen kunde jag åka hem och fixa kaffe och dricka i lugn och ro. Jo tjena mittbena! Eros låg bredvid mig i soffan och Midna började nafsa honom. Sedan kom hon med sin leksak, vi lekte en stund och sedan satte hon sig och tittade på mig. Jaha utgång... Jag ska bara dricka upp kaffet, sade jag. Då gick hon och satte sig vid gallret(vi sätter upp gallret så hon ska hålla sig lugn efter måltider och om hon stalkar katterna så kan de fly ut från rummet). Jätteduktigt gjort! Annars kan hon skälla korta, gälla skall och tugga löst på soffan, filten samt krafsa. Det beteendet jobbar vi med för att få bort. Vi lär henne att hon ska säga till genom att sitta vid ytterdörren eller gallret. Hon har lite valpfasoner kvar ;-). Vi gick en kortis, det är kyligt och hon fryser. Det var en ängel i kopplet! Hela vägen fram och tillbaka! Så hon kan NÄR och OM hon vill!
Det ska visst vara sådant här väder i helgen; passar bra med cykeldrag då! Hon behöver springa lite.
Undrar hur den här dagen slutar efter den något kaotiska förmiddagen. Bara det inte innebär tågförseningar när maken ska hem från vårt ena grannland...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards