Alla inlägg under oktober 2016

<3

Av Åsa Billefält - 17 oktober 2016 23:00

Ja då är vi i gång med vår countdown. Nedräkningen tills vi ses. Fortfarande fjolligt förälskade. Efter nästan 18 år har vi fortfarande stark längtan efter varandra. Det finns säkert en och annan som tycker vi är larviga men det struntar jag i! Min mamma hävdade att det där man känner i början försvinner efter något år eller två. Nej, det har det inte för oss. Tvärtom, påstår jag, har det bara ökat med åren. Som min kära make sade vid något tillfälle; vi ger varandra näring. Vi lovade prästen när vi gifte oss att vi skulle vårda varandra och äktenskapet. Det tycker jag absolut att vi gör.
Nej glöden har aldrig falnat utan finns där, som den gjort sedan vi träffades IRL. Han kan fortfarande framkalla det där härliga pirret i magen med en blick, ett leende - what ever!!

Av Åsa Billefält - 17 oktober 2016 06:27

Så har måndagen gjort entré och en ny vecka har börjat. Det är en vecka i ensamhetens tecken då jag är gräsänka till torsdag :-(. I dag var det vackert att pallra sig upp 04.40 zzzz. Jag skulle torka hans jeans med hårtork eftersom de inte hunnit torka efter tvätten. Nej de blev inte helt torra men jag gjorde mitt bästa i alla fall. Efter frukost skjutsade jag honom till bussen.
Hem och rasta Midna, väcka dottern, ge vovven frulle och SEDAN en välförtjänt java.
När det har ljusnat tänkte jag ta en promenad med Midna.Inte i skogen eftersom älgjakten har börjat.
Snart dags för tur nr 2 upp till bussen. Hoppas hon är klar snart...

Av Åsa Billefält - 16 oktober 2016 15:10

Ja det gick ju jättebra att köpa livsmedelsfärg. Eller inte :-(! Tänkte testa Panduros julröda men det gick ju inte eftersom färgen var slut... morr..! Jamen då får jag väl köpa på ICA Maxi. Trots att jag inte vill ha E120; men det är ju bara ett testbak. Först till macken och tanka i några liter i Pärlan2, sedan till Granngården och DÄREFTER till ICA Maxi. Glad i hågen älgar jag till bakavdelningen. Men... men..?! Ingen röd färg där heller! Men va f..? Testbaket blir uppskjutet. Ja ja vad är en bal på slottet?

Av Åsa Billefält - 16 oktober 2016 11:52

Då var det söndag. Helgen försvann, ungefär som vanligt, lika fort som asplöven blåser av från trädet. Ja ja bara att gilla läget.
Vad ska vi fördriva dagen med då? Ja det visar sig. Just nu softar vi i soffan efter ha druckit påtår. Maken tittar på Idolklipp (suck) och jag surfar (inte just nu) runt och letar efter miljövänliga påsar med mera. Jag är sugen på att baka. Någon dag ska jag testa saffransmuffins. Ingenting för mig då jag inte tycker om saffran. Men det finns ju andra som gör :-D!
Men annars vet jag inte vad vi ska hitta på, förutom att tvätta ett par maskiner. Nåja det ordnar sig! Vi brukar inte vara sysslolösa; det finns alltid något att göra. Jag misstänker att det inte blir något vedpyssel den här helgen heller. Det finns ju lite att göra inne vilket passar en gråkall söndag som denna. Kanske ska mäta min arbetsbänk? Jag behöver någon sorts hutsch/skåp att förvara bakformar med mera i och den hade jag tänkt ha under bänken. Där tar den ingen onödig plats och jag kan ha mina grejor där vilket innebär mer plats i skåpen.
Ja, nu laddar vi inför den kommande veckan; jag ska vara gräsänka från i morgon bitti till torsdag kväll :-(.

Av Åsa Billefält - 15 oktober 2016 14:42

I dag är lördag = städdag. Behövs göras ibland. Just nu har jag lite för ont i rygg och skuldror för att klara av det själv. Ja man gör ju så gott man kan. Det blir ju lätt knasiga ställningar när man dammsuger och moppar.
Dottern har en klasskompis här som ska sova över. Och som vanligt; Midna "förälskar" sig i gästen :-D!
Det är ju inte städat så länge här. Åtminstone inte vid en ockulär "besiktning"; Midna börjar tappa sommarpälsen. Ja sånt är livet med en polarspets ;-)! Men jag har hellre lite hundhår i hörnet än är utan djur, i det här fallet hund.
Jag vet inte om jag ska föreslå maken att vi ska städa under diskbänken... Där om nå't behövs det röjas! Ingen ordning alls, milt uttryck! Jo jag ska föreslå det! Är det städdag så är det! Eller hur ;-)?!

Av Åsa Billefält - 14 oktober 2016 18:23

Så var det fredag! Mätt och belåten efter middagen, fisktacos. Jättegott!
Igår förmiddag beställde maken ett UV-filter, som ska rena vårt vatten, och i dag kunde vi hämta ut det på ICA Maxi! Sånt gillas! Nu ska han kontakta mannen som fixade vår varmvattenberedare och höra när han kan installera filtret. Har jag inte fått blanketten från Bolagsverket i dag måste jag kontakta dem på måndag; det är två veckor sedan jag mejlade! Jag vill ju gärna ha ett registrerat företagsnamn innan jag gör en anmälan om livsmedelsverksamhet.
Nu börjar värmen i vardagsrummet att stiga; jag tände i kaminen för knappt två tim sen.
Nu ska vi ladda batterierna inför nästa vecka. Det blir en tung vecka då maken åker på måndag och kommer hem på torsdag...
Nu ska jag rasta Midna.

Av Åsa Billefält - 13 oktober 2016 08:10

När jag kom hem efter ha skjutsat dottern till bussen stod råbocken på vår lilla väg vid vedboden. Inte ett dugg skygg! Han glodde bara när jag körde in på gården och han stod kvar när jag gick ut på vägen. När jag tog ett kliv i hans riktning gick han ett par steg framåt och vek långsamt av åt vänster. Han har väl vant sig vid våra dofter? Vacker är han!
Grå torsdag... Eros är lite putt för att jag säger att det är lite för mörkt att gå ut. Han sitter i fönstret och suktar. Jodå han ska få gå ut. När jag hämtar ved ska han få följa med ut!
Athena ligger väl kvar i dotras säng. Midna vilar frukost på plåten framför kaminen. Med tänkte på dagsljuset... eller brist på dagsljuset, lutar det åt att det blir ytterligare en hund- och kattsovardag.
Igår bestämde jag och dotra att vi skulle äta pizza. Jag bad maken att åka hem för att byta bil och slänga in buren så skulle han hämta upp oss på vägen. Nästan 6,7 km gick vi.
Det känns i alla fall i mina ben att vi gick långt igår. Midna verkar helt slut.
Nu är påtåren urdrucken. Nu ska jag göra nytta; börja med att slita ur lakanen och tvätta dem. Sedan ska jag koka äppelsaft. Undrar om jag inte ska göra pajdeg också. Ja vi får se!

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2016 09:35

Det var ett marans liv på hönsen; de skrek och kacklade. Värst vad Alf (tuppen) var het på gröten, tänkte jag. De fortsatte skrika och kackla, i panik. Jag tittade ut och såg flera hönor i en hög i ena hörnet. De skrek och flaxade. Jag sprang ut. Eros passade på att smita med. När jag rundade gaveln på huset flög en stor rovfågel upp från marken. Alla hönor sprang in i hönshuset. Då lade jag märke till att alla småfåglar var borta. Jag tog upp Eros i famnen och gick in. Han kan bli skadad och det vill inte vi.
Hönsen är nästan äckligt tysta efter attacken. De är nog fortfarande skräckslagna.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards