Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Åsa Billefält - 1 februari 2017 06:04

Redan onsdag... Halva arbetsveckan.
Jag vaknade av tuppens galande och tänkte att nu ringer klockan snart. Ingen klocka ringde. Okej men det kan ju inte vara långt kvar! Då var jag tvungen att kolla: 03.25 Jippi! Över en timme kvar! Lade huvudet på kudden och stängde de gröna. Vad hände? Klockan vrålade... Känslomässigt var det så.
Som vanligt steg jag upp 04.45 och fixade gröt som stod på det dukade bordet när maken kom ned en kvart, tjugo minuter senare. Nu inmundigas dagens första java. Den är himmelskt god!
På programmet i dag: baka den tredje och sista brödkakan. Jag ska mata snabeldraken och eventuellt baka en citronkaka. Beror på orken, lusten och tiden. Jag kan ju faktiskt baka i morgon också.
Maken påstår att jag skämmer bort hans kollegor; han tar med sig diverse fikabröd. Förra veckan (tror jag) tog han med sig saffransmuffins och i dag vaniljkakan jag gjorde igår. Smeten var god :-) men jag vill ju ha ett utlåtande om den färdiga produkten! Den kakan är ett nytt påhitt och det är både roligt och viktigt att få feedback. I alla fall för mig. Om den faller "testpanelen" i smaken kanske jag bakar en till, som ska bjudas till kaffet på lördag. Vi får se.
Zzzz lite lagom mittiveckan-trött men det är ju bara att bita ihop och göra det bästa av det. Igår lade jag mig på soffan och kelade med Eros... vaknade typ en och en halv timme senare. Det ska inte upprepas idag kan jag lova!
Frestande att fixa påtår redan nu men jag väntar tills jag kommer hem från bussen. Då har jag det goda kvar :-D!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards