Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Åsa Billefält - 17 februari 2017 08:52

Åh så skönt att få sova till 06.30 men jag vaknade 05.30 och var klarvaken. Men jag behövde inte gå upp utan kunde fortsätta ligga under täcket och pilla navelludd. När klockan vrålade en timme senare låg gosmaja på rygg. Då var det tajm att kela, enligt Midna. Ja inte är jag hårdhjärtad av mig; klart man gosar med vovven! Det är extra mysigt att gosa med en morgontrött hund. Sedan bara att gå ned och fixa frulle; i dag skippade vi gröten och åt macka med te. Sedan tog jag och Midna en förmiddagspromenad. Kära maken hämtade upp oss när han kom från bussen där han släppt av dottern. 2,3 kilometer blev det! Bättre än inget. Jag ska ta en till promenad om ett tag. Nu vilar vovven på maten. Större hundar ska göra det annars ökar risken för magomvridning/magomvändning. Det kanske är så med små hundar också men jag har ingen erfarenhet av småhundar.
I dag är det fredag och helgen står för dörren. Vi ska väl kånka ved; det är det enda jag vet som står på programmet. Funderar på mat. I kväll blir det tacos och vi ska göra egen kryddblandning. Den man köper innehåller så mycket socker. Någon gång ska vi göra egen hot sauce. Bättre att göra eget; då kan man reglera sockermängden. Vi ska äta fisk någon dag. Fisk minst en gång/vecka. Torsk eller lax. Och så en dag till... Maken vill säkert ha kött och det vill nog dotra också. Jag funderar på att göra morotsbiffar eller grönsaksbiffar. Åh grönsaksbiffar innehållandes morot, lök, palsternacka och zucchini - yummi! Smaksätta med diverse örtkryddor och chili, spiskummin och paprikapulver. Bättre att göra egna än köpa halvfabrikat! Synd att jag inte har grejer hemma.
Filosofera lite innan påtåren...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards