Alla inlägg den 3 februari 2017

Av Åsa Billefält - 3 februari 2017 23:34

... min älskade make för goda hummertoast och ett glas Moët et Chandon! Mycket god och exklusiv vickning. Mumz, det kan jag vänja mig vid!

Av Åsa Billefält - 3 februari 2017 07:15

Upp som en gasell, ut med Midna, utfodra henne, väcka dottern OCH baka en citronkaka! Dagen så här långt.
Jag ska ställa in de glas som torkat över natten. Frun i huset fick ett ryck; städa vitrinskåp! Ut med glas, diska, låta dem droppa av, torka, damma hyllor samt dörrar och ställa tillbaka. Efter två timmar så tänkte jag att resterande glas får torka i diskstället över natten.
Men nu är det fredag! Maken kommer hem och han är ledig! Men vi ska inte slöa; vi har massor att göra inför morgondagens party. Eftersom Midna fortfarande tappar päls är det ingen större vits att städa långt i förväg utan så nära som möjligt in på ett event. Bokhyllorna är klara och det är ett hästjobb! De står i vardagsrummet där vi eldar i kaminen... Det säger väl allt? Och ena vitrinskåpet är också färdigt. Jag ska ge mig i kast med det andra sedan. Diska alla saltkar... Arvegods efter mamma; hon samlade på saltkar - stora som små! Och så finns det en kaffeservis som förutom koppar innehåller kaffekanna, sockerskål och ett gäng äggkoppar. Jag vet inte varifrån de kommer men de är fina.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards