Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Åsa Billefält - 15 februari 2017 20:16

Nä det blev inget vedkånkande i dag! Jag hade lite soffhäng med hunden och katterna istället.
Midna och jag tog en halvskaplig promenad på 5,6 kilometer. Vi gick in på skogsvägen som ligger ungefär 500 meter hemifrån. Det fanns många spännande dofter för en nyfiken vovve; spår av räv, rådjur, hund och älg samt hare. Vi vände vid utfarten till vår grusväg och gick samma väg tillbaka. Eros hade bråttom ut när vi kom in. Det dröjde inte länge förrän han skrek utanför dörren och ville in. Men han hade en mus i munnen och fick inte komma in. Fem minuter senare tittade jag ut på farstukvisten; han satt och tvättade sina tassar - och kom in. Athena har legat på soffryggstödet i solen.
På eftermiddagen fick jag väcka Midna; hon somnade på soffan efter att ha rusat runt i huset som en tok efter vi kom in från promenaden. Hon gäspade, gäspade och gäspade, sträckte på sig, gled ned från soffan och stapplade ut till mig i hallen. Vi gick bara en kortis, 1,3 kilometer. Sedan var hon så trött att hon somnade på soffan. Sammanlagt gick vi 6,95 kilometer.

Av Åsa Billefält - 15 februari 2017 06:01

Onsdag morgon... Frukost inmundigad. Kaffet dricks ur min favoritmugg, en mugg efter mamma. Av färgerna att döma är det sjuttiotal; ljust beige botten med brunt mönster. Jätteful egentligen men ack så god dricka ur.
Gräsänka i drygt 36 timmar. Ja så är vi där och räknar timmar <3! Jag lade fram strumpor och kallingar samt hängde fram skjortor till honom. Så han skulle slippa leta.
Igår bakade jag 64 stycken kanelbullar. Tio av dem ska svärfar få och resterande 50 åkte in i frysen. Fyra av dem är familjens provsmak. Dottern åt en igår och tyckte den var god. Hon tycker inte om kanelbullar men mammas kanelbullar gillade hon :-)!
Igår morse stansade jag ut två hjärtan ur två formfranskor och lade en slant på köksbordet. Hon kom ned i köket och ut i vardagsrummet; jag fick en kram och hon sade: "Är du gullig eller?!"
Inte är man trött... Yeah right! Tröttmössan sitter som klistrad. I morgon behöver jag inte gå upp 04.45 Fördelen med att vara gräsänka är att jag får sova en hel timme extra. Den timmen; det där lilla extra gör så mycket! Och kära maken slipper gå upp vid 05.00 Det är ju några ljusglimtar i det tråkiga med att vara ifrån varandra.
Frestande att fixa påtår redan nu. Men då stör det min dagliga rutin så jag gör som jag brukar!
I dag ska jag, förutom att ta promenader med Midna, försöka kånka in lite ved. Jag får börja med att rucka/knuffa på säcken så veden ramlar framåt och ut ur den. Några skottkärror får jag väl in, hoppas jag. Vore skönt om jag kunde åtminstone halvera innehållet i den; då har vi i så fall bara två säckar kvar. Vi har ju helgen på oss att få in veden. Och måndag! Maken är ledig då.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards