Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Åsa Billefält - 13 februari 2017 06:03

Ja så var det måndag i en ny vecka igen. Helgen har flugit förbi, ungefär som vanligt. Igår var vi i kyrkan. Sedan hem och invänta vedleveransen. Vi bar in ungefär 3/4 delar kubikmeter3 av totalt 4,5 kubikmeter3. Det kändes igår och känns i dag! Ryggen och knäna värker efter alla böjningar och knixar. Armarna värker så där skönt som efter ett gympass. Ja det är ju bara att fortsätta kånka i dag. Men det tänker jag roa mig med när det är ljust!
I morse kl 05.00 hade jag frukosten på bordet; havregrynsgröt med hemgjord äppelsylt. Jag lade makens jeans och strumpor på elementet och hängde fram en ren och torr skjorta till honom. Jo jag gör mitt bästa för att underlätta hans vardag. Det är motigt för honom; han vill gå i pension nu. Har man en sådan vilja/längtan blir jobbet en börda, tror jag.
Jag måste inventera frysen! Baklusten bubblar i mig! Och jag kom på en idé angående sylttillverkning... Men jag har begränsat med bär! Det finns nog bara blåbär. Och smultron men de tänker jag inte experimentera med. De är jag rädd om.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards