Alla inlägg den 10 februari 2017

Av Åsa Billefält - 10 februari 2017 13:16

Så har då fredagen anlänt. Dottern är hemma i dag också. Hon väckte mig i natt; hon hostade så det värkte i halsen. Vi gick ned; hon drack vatten och tog en värktablett.
Eftersom hon varit hemma hela veckan åkte vi till skolan så hon kunde hämta grejer för att kunna plugga. Därefter åkte vi och handlade.
I kväll ska jag fixa trerätters men vad vet inte maken ;-)! Han får vara nyfiken ett tag till...
Åh jag gläds åt de vita flingorna som kommer uppifrån! De ökar i antal nu! Jag vill ha snö! Alltså mer snö! Jag vill kunna dragträna Midna. Snölagret är för tunt just nu och medarna på rattkälken skär i genom. Det ligger några gruskorn under snön på vägen som försvårar. Hoppas minusgraderna håller i sig så det får ligga kvar! Ja det finns väl en och annan som tycker jag är puckad som gillar vinter men tyck det då! Vi har en polarspets; en slädhund och när ska hon dra kälken? Jo på vintern. På sommaren är det för varmt, det kan gå att klövja henne och gå långsamma promenader morgon och kväll. Vår och höst är det drag med cykel som gäller. Skrindan måste fixas... Får se vad som hinns med under helgen; om vi ska hugga eller kånka ved. Vi bestämde att vi skulle kolla om "vedgubben" har ett par kubik. Då kan vi börja ta itu med timret på tomten och lägga upp förråd inför nästa säsong. Maken orkar inte hugga så det blir någon större volym. Jag klarar inte att hugga, om jag gjorde det skulle jag självklart hjälpa honom.
Nu ska jag göra de förberedelser som går att utföra inför middagen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards