Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Åsa Billefält - 22 februari 2017 19:25

För det mesta är Athena och Midna som hund och katt; är inte överförtjusta i varandra. Men de har sina stunder då de accepterar varandra. Som nu. De sover väldigt nära varandra. Så söta! Det är inte ofta de sover så nära varandra. Man får passa på att njuta av den ögonfägnaden och föreviga med en bild.
Eros låg också och sov med dem men hann hoppa ned innan jag skulle ta bilden.

Av Åsa Billefält - 22 februari 2017 11:15

Snön ramlar ned och det är runt nollan. Blöt och tung snö som tynger ned grenarna på träden. Jag hörde ett träd braka ihop i skogen vid pumphuset när jag rastade Midna för någon timme sedan. Blir inga promenader i dag; bara längre rastningar. Jag har blivit risig under natten och Midna halkade/klev snett igår på den sista promenaden. Hon haltade lätt igår på vänster bak, hon reagerade inte när jag kände på benet och i dag är hältan borta. Men jag tycker ändå att hon ska ta det lite lugnt i dag. Och det passar bra när jag inte är fit for fight.
Jag har bett dottern att hämta ved så vi har till i kväll. Hon gillar inte vedboden ens i dagsljus.
Undrar hur länge snöovädret varar. Och hur länge snön får ligga. Jag hoppas det är kvar på fredag; då kan vi dra när hela flocken (exklusive katterna) är samlad. Kära maken är ledig då. Då kan vi prova min röda lilla kälke. Ja och ta med matsäck! Det är så sportlov ska vara! Förra året satte vi rattkälken bakom Midna och hade en ryggsäck med kaffe, varm O'boy och mackor samt vatten till vovven. Vi satt/stod ute på en snötäckt åker och fikade. Jag skulle vilja ha en riktig hundsläde/pulka.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards