Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Åsa Billefält - 14 februari 2017 11:35

... på att disken i maskinen ska svalna. Först då kan jag värma degspadet till bullarna. Medan jag gör degen ska disken torka och när det jäser ska jag plocka ur. Plocka ur för att fylla den igen.
Nu när jag sitter stilla känner jag hur tröttheten kommer smygande. Men jag ska inte ge efter. Nopp, bara att resa på sin lekamen. Fågelmataren behöver fyllas!

<3

Av Åsa Billefält - 14 februari 2017 05:50

Inte för att en särskild kärleksfull dag behövs i det här hushållet så är det ändå roligt att överraska. Kära maken blev nog glad och snopen vid frukosten; han fick en hjärtformad ask innehållandes punschhjärtan. Med en lapp :-). Dagen till ära drack vi kaffe efter frullen, det brukar vi inte göra annars. Men i dag steg jag upp tidigare så jag skulle hinna fixa java.
Visst kan man väl göra så ändå men nu är det Alla <3 dag i dag så då tänkte jag vara lite extra kärleksfull!
Till dottern har jag stansat ut hjärtan ur två formbrödsskivor. Hon får en slant att köpa något för i stället för en godisgåva.
Får se om det blir något vedkånkande i dag. Jag når inte veden i säcken och jag vet inte om jag orkar rubba den så klabbarna ramlar. Igår fick jag ge upp efter 4,5 skottkärror. Ja ja 4,5 är ju bättre än inget.
Jag ska baka kanelbullar i dag. Svärfar blev lite "besviken" över att maken inte hade något gott med sig sist han sov hos sin pappa. Då ska jag baka så maken får ta med sig i morgon. Maken ska ut på galej med jobbet igen och knoppar hos sin pappa. Jag har mycket att ta igen ;-)!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards