Alla inlägg den 19 februari 2017

Av Åsa Billefält - 19 februari 2017 09:38

Ja då var det söndag då. Det kommer riktigt kraftiga vindbyar emellanåt. Nockplåten på hönshuset har skallrat under natten. Huset och fönstren har knakat i vinden. Det är grått; inte bara himlen utan hela luften är grå och de flyter nästan ihop vid horisonten. Vinden vrålar utanför husknuten. Det är ingen storm, åtminstone inte än.
Talgoxen sjunger sin vårsång. Men den sången är egentligen en revirmarkering, har jag hört. Sant eller inte; det är ett vårtecken.
Nu har vi en vecka ledigt: SPORTLOV! Det ska bli skönt. I morgon är kära maken ledig! Men jag är tyvärr gräsänka från tisdag till torsdag :-(.
På schemat i dag: en promenad med Midna och kånka ved. Vi ska skola om någon planta som vi sådde förra veckan och vi ska fröså mera; bland annat blomkål. Jag ska även göra grönsaksbiffar eftersom familjen ska äta kycklingburgare. Grönsaksbiffarna gör jag efter eget huvud med lök, morot, palsternacka och zucchini som smaksätts med chili och örtkryddor. Visst är de i frysdisken goda men hemgjort är både godare och billigare. Och de innehåller säkert mindre kalorier än de färdiga. Jag ska faktiskt göra smeten redan nu så får den mumma till sig under dagen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards