Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Åsa Billefält - 27 februari 2017 18:36

I dag har jag kokat hallonsylt. Ungefär 600 gram blev det. Två små á 100 gram och en på nästan 400 gram. Någon dag ska jag baka hallongrottor. Det tror jag inte att jag har bakat sedan mamma och jag bakade dem. Jag tror det var till julen 2009; hennes sista jul i jordelivet.
Jag kanske kokar drottningsylt i kväll. Tänkte testa att göra drottninggrottor och så tänkte jag baka drottningmuffins någon dag. Tänkte lägga upp ett litet lager inför ett kommande smakevent. Ja, det är mycket som snurrar på hjärnkontoret! Jag vaknade före fyra i morse och kunde inte somna om på grund av alla idéer som far kors och tvärs genom de små grå cellerna.
Jag är så ivrig med prislistan att jag slarvar! Men som tur är upptäcker jag det som är inkorrekt.
På bilden är en av de små burkarna med hallonsylt.

Av Åsa Billefält - 27 februari 2017 06:19

Tjosmisk så var sportlovet över. Måste ha varit snabbaste veckan någonsin; trots att jag var gräsänka tisdag till torsdag. Ja nu är det bara att ta nya, friska tag! Februari är slut i morgon. Sedan kommer mars.
Jag har antecknat priser och räknat fram kostnader och slutkundspriser. (TACK för hjälpen kära make <3! Vad gjorde jag utan dig?) Det ska jag fortsätta med eftersom jag bara har räknat på EN produkt. Lustigt egentligen; jag är inget mattesnille och jag exploderar när excel och jag inte är överens men att räkna på "prislistor" funkar utmärkt. Den löpande bokföringen klarar jag också av!
Funderar mycket på det som komma skall. Jag tycker Bolagsverket borde meddela att firman är registrerad snart så jag kan fixa med hem- och facebooksida med mera. Jag har en idé till logga.
Måste kolla upp hur det är med märkning; innehållsförteckningen alltså. Det är lite hårdare nu mot sist jag var i livsmedelsbranschen. Åtminstone uppfattar jag det så.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards