Alla inlägg den 7 september 2017

Av Åsa Billefält - 7 september 2017 08:45

Nog för att jag gillar närkontakt med djur men inte på det här viset! Det var alldeles för nära. Livet kan förändras fort men som tur var hände ingenting.
Jag och dottern var på väg hem efter komphandling och jag hade hämtat henne vid bussen. 200, 300 meter hemifrån såg jag ett grått huvud och grå hals sticka ut över vägkanten på höger sida. Tvärnit! Jag hann inte ens säga "älg" förrän bilen stannade brutalt snabbt. En älg joggade över vägen. Då såg jag en till; som redan hade korsat vägen. Två fjolingar. De har vi sett tidigare. Jag vet att de har ett stråk där så jag är extra uppmärksam. Trots det såg jag dem inte förrän den ena höll på att bli kylarprydnad/klistermärke i vindrutan. De smälter på tok för bra in i grådasset. Jag var tvungen att stå stilla en stund och andas innan jag körde hem. Lite chockad då'ra. Jag var skakis ett par... nej, flera timmar efteråt. Lite medtagen fortfarande. Jag körde inte fort, det gör jag inte här eftersom det är gott om klövvilt. Vildsvin och älg vill jag inte se på eller nära vägen. Inte hjort och rådjur heller.
Man kan nog säga att jag hade änglavakt.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards