Alla inlägg den 18 september 2017

Av Åsa Billefält - 18 september 2017 09:29

Jaha då är det dagen D! Jag ska förvandla ekvationen till recept! För första gången vet jag vilken nytta jag har av ekvationer. Kära maken fick visa hur jag skulle räkna ut den. Ekvationen alltså. Jag ska göra saft och mos på äpplen i dag. I ena receptet har jag bara procentsatsen av varje ingrediens och bara vikten på en. Jag var tvungen att använda ekvation för att räkna ut hur mycket av de resterande råvarorna jag skulle ha. Tummen upp! Eller... Matematik var inget favoritämne i skolan, särskilt inte ekvationer. Jag förstod inte syftet med dem. Inte då. Nu gör jag det men har problem att räkna ut dem eftersom jag inte lärde mig det i skolan. Jag har alltid tyckt att matte är tråkigt men jag kan ju plus, minus, gånger och delat samt procent. Ekvationer suger! Eller jag suger på det. Nä mattesnille har jag aldrig varit och kommer aldrig bli.
Nähä, byta om och göra i ordning köket för att sätta fart?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards