Alla inlägg den 9 september 2017

Av Åsa Billefält - 9 september 2017 09:51

Efter morgongos och morgonbus ville Midna gå ut. Till hennes lycka följde <3 maken med. Igår såg jag några röksvampar och de tänkte jag att vi skulle plocka i dag. Jodå jag kom ihåg påse. Röksvamparna fanns kvar! Maken hittade en blodriska och jag fick syn på två Karl Johan. En kantarell och någon annan sorts sopp slank ned i påsen. Nu har han tre eller fyra påsar med svamp att rensa. Alla är ju inte fulla precis; en påse har kantareller i ena hörnet. Jag plockar men jag varken rensar eller äter.
Jag skulle vilja att vi åker och förhoppningsvis plockar svamp. Och tar kaffe och mackor med oss. Det är så mysigt att fika i skogen. Jag vill ju helst plocka kantareller eftersom jag lägger in - om vi hittar många! Och det vore väl något att lägga till i utbudet? Men chansen att hitta så många kantareller är nog utopi. Åtminstone i år.
Dags att fixa java så får vi se vad dagen har att erbjuda!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards