Alla inlägg den 24 september 2017

Av Åsa Billefält - 24 september 2017 17:48

Söndag. Igen. Vilket innebär att det är måndag i morgon. Men nu är det söndag!
Maken och jag tog en eftermiddagspromenad med Midna; vi hittade ganska mycket och en del stora svampar. Kantareller, taggsvampar och trattkantareller plus en rätt stor och fin sopp. Trattisarna räckte inte till en burk inlagda så maken och dottern får dem. Igår hittade jag några stora kantareller och några röksvampar. Med skörden från igår och i dag får de en del.
Förutom att vi har varit inne i byhålan och köpt vinterjacka till dottern har maken städat kylen och jag har tvättat. Eller det gör jag ju fortfarande. Maskin nummer två är i gång.
Vi ska nog fixa käk snart, köpt potatisgratin och lax samt herrgårdsgrönsaker.
Athena och Eros har bråkat, de tumlade runt ordentligt och "skrek". Nu är de sams!
Nu har jag satt dottern i arbete; hon ska göra mat. Då tjänar hon lite pengar; alla sysslor som inte ingår i månadspengen får hon lite extra pengar för. En del sparar hon och en del sätts in på hennes kortkonto.
Jag måste kolla i planeringen och se vad som ska göras. Det finns nog grejor som inte är i fyllda när jag tänker efter.
Nu ska jag hänga tvätt!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards