Alla inlägg den 11 september 2017

Av Åsa Billefält - 11 september 2017 14:16

Jahapp, då är det måndag IGEN. Skjutsade dottern till skolan eftersom jag skulle handla lite. Hem och gå en liten promenad med Midna. Jag såg några röksvampar men jag plockar inte när jag är ensam; Midna har inte tålamod att sitta och vänta medan "mamma" plockar svamp.
Jag gick ut en sväng på egen hand efter att ha tillverkat ananasmarmelad. Skönt att töra på sig efter att ha stått och jobbat. Jag hittade några små kantareller, någon förskrämd taggsvamp, två karljohan och trattisar utöver röksvamparna. Trattisarna tänker jag lägga beslag på! Åtminstone de flesta. De ska läggas in. Karljohansvamparna tänker jag torka. Jag hoppas jag hittar fler karljohan...
Det var soligt och fint i morse men nu är det mulet och det kommer några vindbyar. Bara regnet som saknas. Hunden och katterna sover. Eros gick ut när jag kom hem efter svamppromenaden. När jag tittade ut efter en dryg timme satt han på trappan och pep. Jag bar in honom. Han var kall om tassarna.
Jag borde inventera kryddorna och göra i ordning min arbetsbänk. Borde väl åtminstone fundera på att beställa burkar. Och så... Jag sätter på en fyrtår och funderar på VAD jag ska börja med.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards