Alla inlägg den 20 september 2017

Av Åsa Billefält - 20 september 2017 19:35

Efter promenaden med Midna gick jag ut ensam med en påse. Jag hade spanat efter svamp under promenaden med vovven.
Jodå jag hittade en del svamp. Några små förskrämda kantareller och några skapligt stora taggsvampar. Samt en massa trattkantareller! Det blev ungefär en halv treliterspåsa med svamp.

Av Åsa Billefält - 20 september 2017 07:57

Jag märkte redan igår kväll att det var kyligt både inne och ute. Tänkte elda men då var det lite sent att sätta fyr i någon eldstad. I morse var det svinkallt. + 3 ute. Och + 17 inne på övervåningen. I med elementen och så sätta fyr i vedspisen. Jag ska strax gå och hämta ved.
Eros tjatade vid ytterdörren och var som ett svart streck när jag släppte ut honom. Bara han inte gör som igår... Han slukade en sorkunge, kom in och efter 10 minuter lade han en pzza på golvet. Inälvor med mera från sorkungen. Midna var sugen men jag körde ned henne och satte för gallret. Då var hon sur på mig. Aldrig mer utekatt! Han är så söt, mysig och gosig men samtidigt äcklig. Eros får inga nospussar av mig.
Nä nu ska jag lägga in i spisen och gå ut i vedboden för att fylla den stora kassen med ved.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards