Alla inlägg den 19 september 2017

Av Åsa Billefält - 19 september 2017 07:58

Grå himmel och regn. Riktigt höstrusk. Men inget ont som för något gott med sig! Elden sprakar i kaminen och bara det ljudet gör att den råa inomhusluften blir behaglig innan kaminen är varm. Det bästa med den mörka och kyliga årstiden är just en sprakande brasa i våra eldstäder.
Det jobbiga med att elda är att Midna sätter sig mellan mig och eldstaden. Hon ska skydda mig mot den farliga elden. Jag måste få ut henne från vardagsrummet så jag kan tända i fred. Hon förstår inte att det blir farligare om hon sitter/ligger mellan mig och elden.
I dag har jag en extremt trött hund. Hon är eftertrött; vi gick en promenad på morgonen på 1,7 kilometer och sedan på kvällen gick vi för att möta maken och den promenaden blev ganska lång! 8 kilometer. Den sammanlagda promenadsträckan landade på 9,7 kilometer. Ja det känns i mina ben! Vi gick hyfsat fort; drygt 14 minuter per kilometer från punkt A till punkt B. Då stannade Midna och nosade på några ställen.
Nu ska jag njuta lite av brasan innan jag sätter fart. Kanske ska göra sig en tretår?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards