Alla inlägg den 21 september 2017

Av Åsa Billefält - 21 september 2017 08:12

I kväll kommer <3 maken hem. Då blir det ett marans liv på Midna.
Jag släppte nyss ut Eros men så hörde jag rovfågeln. Då gick jag ut och hämtade in honom. Han kan bli skadad. Vi har haft rovfåglar som flugit i väg med någon tupp. Och Eros väger nog nästan lika mycket som en fullvuxen tupp. Den som tycker jag är larvig får tycka det! Jag är rädd om mina fyrfotingar eftersom jag älskar dem.
Jag tänkte ge mig på att rensa svamp i dag. Maken vill ha något i magen efter flera timmar på tåget. Vad skulle passa bättre än en svamptoast när han kommer hem? Det blir väl inte så värst mycket svamp kvar efter de förvällts. Men alltid något!
Denna torsdag bjuder på gråmulet och fuktigt väder. Än så länge är det inte någon rå luft inne. Jag eldade igår, i vedspisen på förmiddagen och i kaminen på kvällen.
Nu ska jag faktiskt softa en stund innan jag sätter fart.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards